niedziela, 24 lutego 2019

Chlebek marchewkowy z bakaliami

Chlebek marchewkowy to wariacja inspirowana jego bananowym odpowiednikiem i moim ulubionym ciastem marchewkowym.
Idealny na śniadanie lub jako zdrowa przekąska w ciągu dnia.

Składniki;
0.5 szklanki mąki gryczanej
0,5 szklanki mąki kukurydzianej
szklanka startej marchwi
2 łyżki syropu z agawy
2 łyżki syropu daktylowego.
1 łyżeczka siemienia lnianego mielonego
1/4 szklanki oleju
sok z 2 pomarańczy
2-3 łyżeczki wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia ( bg)
cynamon
bakalie ( u mnie rodzynki i orzechy)

Siemię lniane zalewamy wodą i odstawiamy do zgęstnienia. Dodajemy syropy i olej. Miksujemy. Dodajemy pozostałe składniki i ponownie miksujemy. Jeśli ciasto będzie za gęste dodajemy więcej soku z pomarańczy. Ja dodałam dodatkowo miąższ, który został po wyciśnięciu soku. Jeśli lubicie słodki smak to dodajcie więcej słodzidła.
Mieszamy wszystko z bakaliami.Pieczemy w 180 stopniach do suchego patyczka. U mnie wyszło około 40 minut.
Smacznego







1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo apetycznie i nawet bym powiedziała, że mi to przypomina ciasto a nie chlebek. W sumie zawsze można zrobić coś nowego w kuchni i na pewno będzie dobre jak się przyłożymy. Ja jestem takim łasuchem, że często robię jakiś słodkości z przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ i w sumie to nigdy nie mam dość.

    OdpowiedzUsuń