sobota, 1 października 2016

Sernik Bounty kokosowo czekoladowy (wegański, bez glutenu, bez cukru)

Idealne połączenie aromatyczny kokos, czekolada i wytrawny smak kawy... Do tego można jeść bez wyrzutów sumienia. To pyszne ciasto zawiera same zdrowe składniki; migdały, nerkowce, kokos, dobrej jakości kakao, świeże daktyle. Delikatnie słodzone syropem z agawy. Bezglutenowe.
No to do dzieła :)

Składniki

na spód:
3/4  szklanki płatków migdałowych
łyżka kakao ( ja używam Flavochino)
1 łyżka oleju kokosowego
kilka świeżych daktyli
1 łyżeczka kawy ( ja użyłam Rei-Chi cafe )

 na masę "serową";
1 szklanka nerkowców ( namoczonych na noc)
3/4 szklanki wiórków kokosowych
1-2 łyżki syropu z agawy
1-2 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego
2-3 łyżki mleka sojowego

Wierzch;
0,5 tabliczki gorzkiej czekolady ( najlepiej bez cukru)
łyżka mleka sojowego
łyżka syropu z agawy

Owoce do ozdoby

Do malaksera wrzucam składniki na spód ciasta i dokładnie blenduję. Masa powinna być lepka i łatwo się formować. Spód małej tortownicy wykładam papierem do pieczenia, znacznie ułatwi to wykładnie ciasta ponieważ nie będzie się kleić. Wylepiam dno tortownicy i mocno dociskam łyżką, Wkładam do lodówki na czas przygotowania masy "serowej".
Do malaksera wrzucam namoczone nerkowce, syrop z agawy i mleko sojowe. Dokładnie blenduję. Dodaję pozostałe składniki. Czas blendowania zależy od mocy urządzenia, jakiego używacie. Ja mam zwykły elektryczny malakser więc potrzebuję z przerwami około 20 minut żeby masa była dość gładka. Gotową masę wykładam na przygotowany wcześniej spód i ponownie wkładam do lodówki.
W kąpieli wodnej rozpuszczam czekoladę,dodaję mleko sojowe i syrop z agawy. Polewa powinna być gładka i lśniąca.
Wylewam czekoladową polewę na schłodzone ciasto. Ozdabiam ulubionymi owocami ( u mnie granat) i gotowe :)
Smacznego !






2 komentarze: